SAMA-VELILLA...¡¡¡NON!!!

domingo, 22 de noviembre de 2009

Exploradores

Delles razones pa esplorar

Una cita d'Aspley Cherry-Garrard qu'amuesa nidiamente una de les delles razones pa sentir el pruyu de la esploración. Foi asoleyada en 1922 nel caberu capitulu entitulau "Enxamás" del so llibru "El Peor Viaxe del Mundu" :"Y dire-y una cosa: Si tien usté'l deseyu de saber y el poder de facelo realidá, vaya y esplore. Si ye usté un home valiente, nun faerá nada; si ye un home miedosu, ye posible que faiga muncho, pues solo los cobardes tienen necesidá d'amuesar el so valor. Hay quien-y dirá que ta alloriau, y casi tol mundu entrugara-y: "¿Pa qué?" Y ye que somos una nación de chigreros, y nengún chigreru ta dispuestu a entamar una investigación que nun-y prometa un rendimientu económicu enantes d'un añu. Asina que viaxará usté praúticamente solu col so trineu, pero quienes lu acompanguen nun sedrán chigreros, y eso tien un gran valor. Si fai usté el so correspondiente viaxe d'inviernu, algamará la so recompensa, siempre y cuando lo único que deseye seya un güevu de pingüinu.

"Na semeya d'arriba, Charles Wright, miembru de la Espedición a l'Antártida del Capitán Robert Falcon Scott, 1910-1912.Nes semeyes d'abaxu, Aspley Cherry-Garrard dempués de tornar del viaxe d'inviernu y acompangau de Wilson y Bowers.Priestley, compañeru de Cherry-Garrard escribe esta entrada nel so diariu refieriendose a los homes d'Amundsen el 4 de Febreru de 1911:"Bien, ya dexamos a los noruegos. Pensamos muncho n'ellos, por nun decir enforma. La impresión que me dexaron ye la de un grupu de homes de marcada personalidá, duros, ensin dulda acostumaos a pasar penuries, muy perseverantes y de bon calter. Esta bayura cualidades camudalos en rivales enforma peligrosos, pero magar d'esta rivalidá , ye imposible nun tene-yos simpatía."

Esploradores
Equi tan les semeyes de la xente cola que nos presta facer coses. Xente que fai de la esploración una manera de ver la vida. Xente per otra parte privilexiada porque col so enfotu conocen llugares vedaos al restu la humanidá. Ya hubo más homes na Lluna que'n munchos llugares nos qu'esta xente tuvo'l privilexiu de tar y tornar pa contanoslo y sentir el aliendu emocionante del esplorador de lo desconocio.
Pero, ¿podemos definir lo que ye un esplorador? Sigún el diccionariu de la RAE defínese aventura como "empresa de resultado incierto", magar que considero el conceutu d'aventura como daqué muy soxetivu. Ye dificil estremar ente el concéutu d'esploración y el de meru viaxe, ya que l'arriesgada odisea d'un esplorador ó aventureru ye un camín triau pa un viaxeru posterior. Además, n'esta faza de la aventura que ye la esploración espeleolóxica ye onde entá ye posible llevar a cau el cimeru afán de la esploración que ye'l desendolcu del conocimientu humanu del planeta, ya que la llende de dichu conocimientu ye si cabe más interesante pola so cercanía a la imaxinación. Asina, l'esplorador debe cumplir el cometiu illustraud'ufiertar la imaxe más detallada de nueos mundios, cartografiando y describiendo lo desconocio por razones más venceyaes a la investigación que al simple espardimientu de la información.
Na semeya d'abaxu con Josep Maria Castellví y Javier Lusarreta en Scapa Flow, n'ochobre de 2001.

Na semeya d'arriba Frank Vasseur y Martín Burgui alboreciendo el 15 d'Agostu de 2008 n'un chigre de Cangues d'Onís metanes d'un fraternal abrazu.


El Dr. Evelio Balado en Pan de Azucar, provincia de Pinar del Rio, Cuba, en marzu de 2000. Un referente nidiu na esploración de les cueves cubanes. Y un paisanu.
Na semeya d'abaxu, el Dr. Julio José Valdés, de la Sociedad Espeleológica Martel, de La Bana (Cuba). Miembru del G.E Gorfolí y asturianu d'ascendencia y corazón.



Enric Maestre, Teca, Javier, Salva Luque y Miguel Romans, el 22 d'Avientu de 2002 en Casa Dioni, el chigre de Muriel de la Fuente mentantu'l rodaxe del programa d'Al Filo sobre la Fuentona de Muriel.

Isidro y Teca con Jose Maria Pelaez Prieto "Peltop", un paisanu y pioneru del merguyu n'Asturies. Memoria viva, ente otres munches coses, de los naufraxios na costa asturiana nel sieglu XX. 21 de Setiembre de 2006.

Na semeya d'abaxu, dellos miembros de la A.D.E. Castrillón nos años 90 de la pasada dómina cuando yeren el segundu grupu más potente n'esploración d'Asturies.

Fran y Teca en El Mazucu, Xineru de 2001.

Javier, Jorge Lopera, Alfonso Machín y Luis Ochoa na campera del Pozo Azul. Febreru de 2006.


Alvaro Subiñas, Jorge Lopera y Josep Guarro pasando datos de la topografia del Pozo Azul. 2 de Payares de 2005, nel chigre Las Muñecas de Covanera.

Con Xisco Grácia en Mallorca.

Javier y Bernat Clamor en la Cova de Sa Gleda.Josi Olave, Josep y Javier tres l'empate ente la Galería del Aburrimiento (Rede d'Ojo Guareña) y el Sifón Resplandor de la Torca Villallana.


Javier, Ruben Taboada y Juan Balsa nel Pozo Azul.

Rupo y Jason nel Pozo Azul.




Con Marifé, Déborah Andollo y Carmen Portilla nel Certamen de Cine Subacuático de Valladolid, en payares de 2001.

David Perez, Javier, Mike Madden, Teca, Pere Garmendi y, agachau, Bernat Clamor nes cercanies de la Cova de Sa Gleda. Ochobre 2006. Na semeya d'abaxu Teca, Isidro, Xurde, Juanjo, Del Rio y Alfonso Antxia nel chigre de Muriel de la Fuente. Avientu de 1999.








Enllaces
A.D. Cuasacas
Enol Bernardo
Sociedad Espeleologica y Barranquista Escar
G.E. Diañu Burlon
http://www.freatic.com/
http://www.espeleoastur.as/
www.grupotriton.org/web/index.html
http://gkpp.blogspot.com/
http://www.plongeesout.com/
http://www.cavedivinggroup.org.uk/
http://www.espeleobuceoenburgos.com/