SAMA-VELILLA...¡¡¡NON!!!

lunes, 15 de marzo de 2010

Raques na Mariña Asturiana

Raques na Mariña Asturiana


domingo, mayo 10, 2009

Alan Cannighan

Alan Cannighan foi un poeta escocés de finales del XVIII qu'e escribió esti poema, dando-y a la vida de los pirates el tastu aventureru y románticu que pedía la dómina. Ye posterior "La Canción del Pirata" de José de Espronceda. La torna al castellán ta fecha per Suburbano, nel so discu "Los Delirios del Pirata". N'un blog onde se fala de raques y naufraxios tien sitiu esti poema del otru llau de la mesma mar. Entá más si remembramos que la mariña asturiana y especialmente l'Alfoz de Gozón (los actuales conceyos costeros de Castrillón, Avilés, Gozón y Carreño) foron tierra de raqueiros mentantu delles dómines. Nel sieglu XVIII nos dies de tormenta na mar faciase na parroquia de Bayas el siguiente ruegu:

"Llibra Señor a los navegantes de la to furia

y salva les almes de los marinos,

pero si algunu tien la desgracia de naufragar,

Señor, que seya cerca d'estes playes de Bayas."



EL CANTO DEL PIRATA

Sin libertad que me importa la gloria

Que importa el Rey que me importa morir

Sobre la mar plantaré mi victoria

Entre sus olas está el porvenir.

Vivir la orgía es hoy mi esperanza

Es el botín que me empuja a seguir

Si fue la mar quien dio luz a mi infancia

Que sea el mar quien me vea morir

Allí en la orilla, dama sencilla

Tengo tus brazos guardando mi amor

Placer batallas, ¡Viva la canalla!Viva la suerte del viento a favor.

Quizá algún día en un barco enemigo

Cuelgue mi cuerpo del palo mayor

Solo la muerte beberá conmigo

Y brindaremos los dos en su honor.

Bravos esclavos, hermanos sin nada

La vida gira como una espiral

Si hoy hay fiesta, mañana la espada

Puede poner nuestro punto final.

Y allí en la orilla...Junto A la muerte está la fortuna

Del abordaje a un gran galeón

Si ella me llama te traeré la luna

Y para ti escribiré otra canción.

Es la canción del que fue un gran pirata

Y hoy vive en tierra a cuerpo de rey

Bebe la vida en su copa de plata

Y ante sus pies ve arrastrarse la ley.

Y allí en la orilla...

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sábado, abril 25, 2009

Cazadores de Barcos

Notes asoleyaes nel llibru "Cazadores de Barcos", de José Antonio Tojo Ramallo.



Archivo General del Ministerio de Asuntos Exteriores (MAE) Submarinos. Legajo 3125. Documentos acerca del supuesto aprovisionamiento y suministro a los submarinos. 2 de Junio de 1915. Carta del Embajador Británico Sir A.H. Hardinge al Ministro de Estado Español.

“Mi querido Ministro: Me dicen que en las minas de carbón de Mieres cerca de Gijón hay una destilería de alquitrán , que pudiera facilitar aceite de alquitrán para submarinos, y que el vapor español Marcela frecuentemente toma en Gijón y en Avilés y embarca aceite en uno de estos puertos. Como se sabe que ese buque tomó gran cantidad de aceite para submarinos en abril, en Bilbao y sus propietarios son muy conocidos como muy germanófilos, agradecería que si fuera posible se vigilara cuidadosamente esas minas de carbón para evitar que se realicen embarques de aceite de brea para submarinos.”



30 de Julio de 1915. Escrito del Comandante Militar de Marina de Gijón, D. Ángel Varela, al Ministro de Marina.

“Hace días llamé al patrón del Marcela y procuré por todos los medios me contase como había efectuado las operaciones de darle gasolina al submarino alemán, asunto del que se habló durante unos días por los muelles de esta villa y se encerró en la negativa más absoluta asegurándome que todo era una leyenda.”



A tenor de lo descrito en El Pueblo Astur de fecha 5 de agosto de 1915, parece confirmarse plenamente que a se llegada a puerto, algún miembro de la dotación del Marcela ha hablado más de la cuenta en relación con el reabastecimiento mantenido en Corcubión meses atrás. Asimismo, no se descarta la posibilidad de que tanto este, como cualquier otro barco español de pequeño porte, hayan facilitado posteriormente combustible a los sumergibles alemanes en aguas de la franja cantábrica: “…Dice que en Santa María del Mar se han visto hace días señales luminosas a la que no se dio importancia alguna. Hace días se señaló en aquellas aguas la presencia de varios submarinos. En San Juan de Nieva ha aparecido otro submarino pasando allí una noche. Al día siguiente gran número de personas acudieron en barcas a verlo, pero el submarino les dio orden de que se retiraran y momentos después desaparecía él de la superficie. Dice el periódico que esto se relaciona con la presencia de una barca misteriosa por aquellos alrededores, que sin duda aprovisionó de gasolina al sumergible. Relata que en la Concha de Artedo ha estado otro hace un mes y medio.”


jueves, febrero 12, 2009

Naufraxiu del Retuerto

Artículu asoleyau el 9 de Febreru de 2009 na edición dixital de La Nueva España.



La tragedia del «Retuerto» sale a flote

Los marineros de la bocana del Nalón no olvidan el naufragio del buque, hace 82 años, uno de los mayores dramas vividos en el Cantábrico y en el que murieron 16 personas



El ancla del «Retuerto», en La Arena. ignacio pulido

Fotos de la noticia

Los marineros de la bocana del Nalón no olvidan. Imposible borrar de la memoria la tragedia del «Retuerto», el buque que se hundió hace 82 años en el puerto de San Esteban (Muros de Nalón). En el naufragio murieron 16 personas. Un ancla vieja y solitaria en la playa de Los Quebrantos (Soto del Barco), rescatada del barco, mantiene viva la historia.

La Arena/San Esteban/Gijón, Ignacio PULIDO

Corroída por el paso del tiempo, una vieja ancla reposa en las inmediaciones de la playa de Los Quebrantos (San Juan de la Arena, Soto del Barco), despojada de identidad alguna. Cada día decenas de personas pasean junto a ella ajenas por completo a cuál fue la razón que la llevó a acabar sus días en el bajo Nalón. Este derrelicto del pasado está unido a una trágica historia, uno de los peores accidentes marítimos que se recuerdan en el Cantábrico. Hace justo 82 años, el lunes 24 de enero de 1927, el destino quiso que esta áncora y el buque «Retuerto» -al que pertenecía- acabaran su andadura naufragando al oeste de la barra del puerto de San Esteban de Pravia, apenas a cuarenta metros de la orilla, llevándose consigo la vida de dieciséis marineros. Aquel día la mar se había despertado un poco más revuelta de lo habitual. El «Retuerto», un vapor construido en 1877 y perteneciente a la naviera donostiarra «Urreiztieta», permanecía amarrado desde hacía dos días en el puerto de Avilés a la espera de que la furia cantábrica amainase tras realizar un intento infructuoso para tomar tierra en San Esteban, donde tenía que cargar sus bodegas de carbón para Bilbao. Su capitán Eduardo Urain, vizcaíno de nacimiento y casado con una gijonesa, había realizado en más de una ocasión esta travesía que se disponía a iniciar de nuevo, a pesar de la rompiente de las olas. En vistas de la intensa marejada, los prácticos de San Esteban enviaron un telegrama al capitán del «Retuerto» para que desistiera en su empeño de hacerse a la mar. Cuando ese aviso llegó a Avilés ya había transcurrido media hora desde que el vapor marchara del muelle, iniciándose de este modo el camino hacía la tragedia. Serían las cinco de la tarde cuando el vigía del puerto Tomás Calvo vio al buque presentarse. A pesar de indicar a Urain que el puerto estaba cerrado, el «Retuerto» enfiló adecuadamente la bocana de la ría recibiendo las oportunas señales de orientación. Fue entonces cuando el buque aminoró su marcha mientras desde tierra, el vigía y los prácticos contemplaban atónitos cómo el «Retuerto» se disponía de nuevo a iniciar la maniobra de entrada. Rectificando la dirección, enfiló la barra y viró a poca distancia de donde el mar rompía, tomando dirección Este. Eduardo Urain intentó la maniobra por tercera vez. El buque se acercaba peligrosamente a la barra, pero al llegar a poca distancia de ésta y al ver romper el oleaje con más furia, el «Retuerto» cerró el timón a estribor. Justo en plena ciaboga un fuerte golpe de mar lanzó a la embarcación contra las rocas quedando varado sobre el «El Cáncamo», en las proximidades de la playa del Garruncho. Desde la barra, vecinos y operarios del puerto contemplaban horrorizados cómo sobre la cubierta del buque toda la tripulación luchaba por salvar la vida, mientras desde el puente el capitán dirigía las labores. A pesar de que el oleaje impedía acercarse al barco, varios botes del puerto y vaporas de La Arena intentaron, sin éxito, prestar auxilio a los tripulantes. La marejada se intensificaba por momentos y una enorme ola golpeó al buque partiéndolo en dos. El palo mayor cayó matando al fogonero e inutilizando uno de los botes salvavidas. En tierra, un gran gentío armado con un cañón lanzacabos intentaba prestar ayuda, pero las cuerdas eran cortas y el cáñamo que las constituía se rompía con facilidad. Mientras el mar trituraba al barco, el contramaestre Diego Santiago y el marmitón José Liquerica consiguieron echar un bote al agua y separarse de la costa. El vapor «Arnao», perteneciente a la Real Compañía Asturiana, que saliera a su socorro desde Avilés, conseguía rescatarlos dos horas después. De vuelta en San Esteban, la mayoría de los marineros se lanzaban desesperados a las turbulentas aguas. Tan sólo uno, Edelmiro Lago, lograría alcanzar la orilla extenuado tras luchar contra la corriente. En el suceso perecieron dieciséis de los veintiún marineros que constituían la tripulación. El ayudante de máquinas José Domínguez se había librado del siniestro gracias a un permiso para ver a su novia. No obstante, vio cómo apenas a pocos metros sus compañeros perdían la vida engullidos por las aguas. El quinto superviviente fue el mayordomo Cesáreo Villanueva, que salvó su vida al viajar a Gijón para examinarse de patrón. Curiosamente, la lista de salvados no concluiría ahí. Al día siguiente, varios vecinos pudieron observar como la mascota del barco, una perra llamada «Tula» permanecía con vida sobre unas rocas. Pasaron los años y durante la década de los sesenta el submarinista José María Peláez Prieto, «Peltó», adquirió los restos del buque. «En 1965 buceé en el "Retuerto" mientras realizaba trabajos en la ría de Avilés. Trabajaba en el pecio extrayendo chatarra», comenta Peltó, y añade que junto a su hermano localizó el eje de cola del buque y varias toneladas de chapa. Finalmente las obras del puerto de Bilbao obligaron a que Peltó abandónase las inmersiones en el «Retuerto». Durante la ampliación de la barra en los noventa, un grupo de buzos localizó el ancla del «Retuerto» y desde entonces descansa en La Arena. Apenas se conservan restos del buque en el fondo del mar y nada recuerda este accidente, ni siquiera permanece en la memoria de la mayoría de los habitantes de la zona. «Se debería hacer con el ancla un monumento en el que se reflejaran los nombres de todos los marineros que dieron su vida en esta tragedia, la mayor del puerto de San Esteban», concluye Peltó.


sábado, agosto 30, 2008

El Baxu Aguin

Barcos fondeaos a la espera de descargar nel puertu d'Avilés nes cercanies del Baxu Aguin. Allalantrón, Cau las Vidrías, la Peña la Deva y más lloñe el Cau Vidíu. Semeya fecha dende'l Cau Negru.



El 2 d'Agostu de 2008 salimos por fin a la gueta del posible raque avilesín. Esta vegada vamos Poli, Angel y Teca nel Petón baxu'l mandu del Capitán Bernardo. Tresmás d'una hora de navegación y d'una gueta de media hora pa llargar el fondeu nel llugar más afayaizu saltamos al agua. La ilusión por atopar un raque nes cercanies d'Avilés ye grande, cuanto más que delles referencies orales aseguren la pérdida d'un barcu grande n'estes agües. tamién ye grande'l desencantu cuando llegamos al fondu a 48 m. de fondura y atopamos una gran formación rocosa que dende equi sube dica 37 m. de fondura. Esta peñona ta afuracada per delles cueves onde abunda'l pescao y el mariscu. L'agua veyao y l'ambiente solombriegu nun dexa más que unos 5 m. de visibilidá con lo que, tres 25 minutos de fondo, al tornar nun atopamos el fondeu,asina que llargamos una boya a superficie pa entamar la subida y facer la deco al debalu. La mecedura de fondu foi una vegada más TX21/35 con oxi pa la deco a partir de 6 m.

Dies dempués nel chigre El Puertu, en San Esteban de Bocamar, alcontré que n'una de les paredes del chigre hay enmarcada una carta nautica fechada en 1924 qu'abarca dende Cabu Peñes dica la Playa l'Aguilar. N'esta carta márcase n'unes cordenaes averaes al llugar onde merguyamos una fondura de 16 (entiendo que braces) y xunto a la marca un nome: El Baxu Agüin. Un exemplu más de como l'escaezu va tomando cada vegada los resclavos d'una cultura milenaria com l'asturiana. Cada topónimu que se tresmana, cada pallabra que s'escaez, ye una celeridá más rápida de la cayida a unes escures fondures más prietes que la nueche eterna del fondu del nuesu Cantábricu.

Agora ya tenemos claro que nes cordenaes 43 37485 N 05 58 836 O nun hay un raque. Hay una piedrona que guarda n'ella, de xuru, el secretu de munches dómines de pesca.


domingo, junio 29, 2008

Sakumo Lagoon

El 6 de mayu de 1984 esti barcu venia remolcau p'Avilés pa'l so desguace en mediu d'un gran vagamar. Cerca ya de la Punta la Forcada rompió'l cabu remolque y foi arrastrau pela mar dica'l sablón de Xagó, embarrancando nel cantil de L'Atalaya que da vista a la sablera de Xagó. Pa poder desguazalu nel mesmu sitiu, ya que nun yera posible metelu a la ria ficieronse delles plataformes nos praos que remanen el cantil pa instalar la maquinaria necesaria. Güei queden restos de lo que parecen les calderes y parte de la quilla .









Arriluce

La Punta'l Castru dende la Punta la Pasada, llugar onde s'asitien los resclavos del molín de marees que-y da nome a la cercana playina de Molín del Puertu. Les ruines a poniente de la nomada playa son d'una antigua cetarea.

La Playa Negra, en Portazuelos, a poniente de la Punta'l Castru. Pasiar per esta playa da la sensación de tar na Lluna. Equi depositaronse mentantu más de 30 años los vertios d'escoria de los altos fornos d'Ensidesa, arroxaos a la mar dende los cantiles de Riba Pachón. Güei, 20 años dempués de nun aportar más escoria ninguna señal de vida aparez n'esta playa. Un tributu más pagau pola comarca avilesina al desendolcu industrial de la pasada dómina.



El Arriluce, foi un mercante perteneciente a la naviera Catalana Marítima. N'agostu de 1936 tresportaba munición y armamentu dende valencia a Bilbao. Nes cercanies de Cabu Peñes foi atacaú el 21 d'agostu de 1936, en entamu, pel acorazau rebelde España pero foi el tamién cruceru soblevau Almirante Cervera'l que-y dió caza cuando el mercante intentaba ganar la Ria d'Avilés. Tres ser algamau per dellos disparos de los cañones de"El Chulo de el Cantábrico" el capitán camentó embarrancalu nel sablón de Xagó pero los barcos rebeldes cortaron-y el pasu y acabó embarrancau nos cantiles la Punta'l Castru, nes cercanies de Molin del Puertu. Magar de tar dellos dies baxo'l fueu de los barcos facistes tropes republicanes mandaes dende Xixón y Avilés consiguieron desgargar la so preciosa carga. El capitán, Policarpo Barañano Castaño, foi fusilau'n Ferrol pocos dies dempués. El Arriluce quedó enriba les peñes del cantil de la Punta'l Castru partiu pel mediu, cola proa inundada y echau sobre'l costau d'estribor. Foi desguazau ente los años 40 y 50 del sieglu XX.


jueves, junio 26, 2008

¿Celene ó Berta?

El domingu 22 de xunu ficimos una salea otra vegada a la gueta del Celene. Mentantu estes selmanes enteramonos de que per esa faza averada a Castrillón perdiose nos años 50 del sieglu XX un barcu cargau de madera nomau "Berta". Esta vegada salimos dende Cuideiru col Petón Rafa, Isidro y yo, magar que hay una hora de navegación dica'l puntu estimau onde puede tar el raque señalau pelos pixuetos. La borrina garrada a la mariña tapeznos tol viaxe los montes de Cuideiru y Castrillón pero la mar, tal como un pozu, permite un bon andar. Echamos una hora en llegar a la posición de les marques. A la segunda pasada un ecu nidiu canta na sonda, dibuxando daqué que sube dende 48 m.f a 38 m.f. Facemos delles pasaes pa confirmar que hay dalgo ehí abaxu y poder atalantar el so llargor. Dempués d'una hora camentamos que esa cadarma somorguiada tien alredor de 60 m. de llargo y que nun hay nada asemeyao nes cercanies que pudiere indicar que fuera una formación xeolóxica, además de ser el únicu llugar nel que hay bálamos de pexes. Sabemos pel somorgamientu que ficimos en mayu n'esta faza que'l fondu ye una sablera que nun tien ni un cantu ni un rigodón, asina qu'atalantamos qu'esto que sal na sonda podrie ser un de los raques que buscamos. Estos bálamos de pescao atrayen otru dia más delantre nos nuesos güeyos un calderón curiosu.


lunes, mayo 05, 2008

A la gueta del Celene



El Celene podrie ser un raque que sigún les fontes orales alcuentrase ente la Peña la Deva y la Ría d'Aviles sobre una fondura aprosimada de 60 m. Sigún estes mesmes fontes delles xeneraciones de pixuetos pescaron y entá pesquen allí. El pasau 3 de mayu de 2008 empobinámonos a la gueta d'esti raque Alberto, Angel y yo col sofitu del Tsunami y la so afayaiza Tripulación (jaime, Mánuel y Fernando). Tres d'una hora de viaxe dica les marques vemos que la fondura coincide con la información dada pelos mariñanes pixuetos y un sele ecu dexase ver na sonda. A la voz del patrón, llargamos el pedrón, fechu n'esti casu con delles pieces de fierro soldaes y que pesará alredor de 25 kg. El bon estau de la mar d'esti dia permite axustar el llargor del cabu de fondeu per bien. A 47 m. de fondura recibenos una playa ensin nada que resalte de lo so uniformidá. L'agua ta clara y la visibilidá ta llendada pela movimientu de les nubes que tapen el sol de xemes en cuando. El rayu de los nuesos focos tremánase n'esti valeru somorguiau ensin espetase en nada, nin piedra nin fierro. Amarramos el cabu d'un carretel al cabu fondeu y llanzamonos escontra una solombra separtada dellos metros del pedrón que parez querer engañanos, ya que por muncho que-y demos a les aletes parez que cuerre más que nosotros. Desendolcamos el carretel del tó (unos 70 m) y facemos una radial completa ente 47 y 49 m. de fondura ensin tocar el fondo, que n'algunos llugares algama ente 50 y 53 m. , pero nun atopomos un res. A los 20 minutos entamamos la subida, que obligaranos a una descompresión de 40 minutos , los caberos 14 a 6 m. de fondura con oxi. La mecedura de fondu usada foi 21/35.

Tres recoyer el piedrón empobinámonos a la marca del Luchana y dempués de media hora de rastrear el fondu acompangaos per un bálamu de calderones por fin aparez na sonda. El ecu dibuxa una cadarma que sube dende 105 m. dica una cota ente 90 y 70 m. de fondura. Seique seya un apetecible somorgamientu.


martes, abril 01, 2008

Pedrosa

Estraidu del llibru “Historia del Buceo”, de J. Ivars Perelló y T. Rodriguez Cuevas.

…“Pero la chatarra, n’aquella dómina de la I Guerra Europea, yera perapreciada y bien pagada, pagando la pena dedicase a la so gueta.

Ente estos buques puede mencionase’l Cabo de Palos, fundiu el pasau sieglu na entrada del puertu d’Avilés; el correu Isla de Cuba, naufragau en Punta Bellota (Suances), y restos de munchos otros tresmanaos n’aquelles costes. Otru trabayu perinteresante foi la búsqueda y recuperación de la carga de llingotes de cobre del buque Pedraza<!--[if !supportFootnotes]-->[1]<!--[endif]-->, fundiu nel trescursu de la antedicha guerra. Llocalizaronlu a 32 m. de fondura, gracies a los rellatos de los tripulantes que arribaron a Llanes nos botes salvavides dempués del naufraxiu.

Los trabayos n’esti buque ficieronse con grandes pilancos y esfuerzu, pues únicamente disponíase d’una bomba d’aire Siebe-Gorman, que solamente taba capacitada para suministrar aire en bones condiciones dica los veinte metros de fondura.

Precisamente mentantu la recuperación de los valiosos llingotes de cobre d’esti buque ocurrió l’acidente del que foi protagonista el famosu buzu José Rodriguez.

Nel caberu somorgamientu que fizo esti, y que prollongose dica dos hores y media, dió la salida y vino a la superficie ensin facer la descompresión correspondiente. Cuando-y quitaron el cascu emtamó a sentise enfermu y perdió el conocimientu cuando ya taba na cubierta del buque auxiliar. Darreu quitaron-y el traxe, y, como remediu que creyó yera afayaizu, Enrique empapó un trapu en vino y entamó a da-y friegues. Cuando llegaron a Suances alcordó, pero nun movia más que la cabeza y los brazos, dando unos glayios espantibles. Magar de ser traslladau con tola priesa a un hospital, quedóse totalmente paralítico de cintura p’abaxu. A los treinta años de l’acidente morrió con tal grau de parálisis que nun podia llevase la comida a la boca.”….

Les cordenaes del Pedrosa son X= 43º 26’ 58”, Y= 04º 45’ 98”. Nel fondu ta cola proa mirando al suroeste y la popa al noreste, perpendicular a les llastres del fondu.



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 X= 43º 26’ 58”

Y= 4º 45’ 98”

Cordenaes sacaes con GPS Magellan

El raque atópase perpendicular a les llastres del fondu, cola proa nortiada al suroeste.


lunes, enero 08, 2007

Delles semeyes de raques y barcos enantes de perdese nel Cantábricu asturianu.
Somarin republicanu C-5 en Plymouth enantes de la Guerra Civil.













Somarinos republicanos C-5 y C-6 en Venecia enantes de la Guerra Civil.




martes, enero 02, 2007

Castillo de Salas










Plataforma y grua Titan nos llabores de desguace del Castillo de Salas mentantu Xunetu de 2003. Les semeyes somorguiaes tan feches el 27 de Xunetu del 2003, dos dies enantes de retirase la plataforma holandesa Titan.


lunes, enero 01, 2007

Greenland



A finales de los años ochenta, otru buque, el «Mina Coto», embarrancó xusto na mesma faza que'l «Grenland», magar que n'aquella dómina nun taba entá l'espigón de la bocana'l puertu. N'aquel tiempu inda nun s'amatagaren los ecos del fundimientu del graneleru «Luchana», a seis milles de la bocana, un naufraxu rexistrau el 15 de xineru de 1986, con un tripulante muertu y tres desparecios. Tres dellos díes baxu los guelpes de les foles, los remolcadores del puertu llograron lliberar el barcu y llevalu a puertu pa igualu. Averándonos más nel tiempu, el caberu acidente de cierta importancia nel puertu avilesin rexistróse en xineru del añu pasau, cuando un buque chipriota, el «Wahlstedt», pegó escontra la Punta La Forcada, pola mor de los fuertes vientos que registrabense n'esi momentu. El buque iguose na dársena de San Agustín.


domingo, diciembre 31, 2006

Neretva

El buque de bandera croata "Neretva", cargau con 5.492 tonelaes de cenices de pirita procedente de Bilbao, fundiose nes cercanies de Ribeseya, na costa asturiana, el 13 d'agostu de 1992. Esti barcu, de 3.743 tonelaes de rexistru brutu,106 m. d'eslora y 16,5 de manga, foi construiu nel añu 1979, nos estelleiros de K.K.Taihei Kogyo-Akitsu saliendo de grades col nome de "Kentari Nº 4", pa cambiar de naviera en 1981 y recibir el so nueu nome de "Balsa III". En 1985 foi mercau pela naviera croata Splitska Plovidba, de Splitz, que rebautizalu por fin col so caberu nome.

Matriculado en Split, tenia dos fermoses bodegues a proa. Ciudadela amplia a popa, cuatro puntales, obra muerta pintada de prieto y la obra viva de color encarnao carena. La chimenea espigada y azul llucía a los llaos la contraseña de la compañía naviera.

Agora el «Neretva» xaz pa siempre a 26 braces de fondura, en fondu de sable, cerca del cantil, onde la mar rompe cuando ta fuerte, echau enriba la banda d'estribor cumpliendo el so caberu fin d'arrecife natural, nel que cientos de peixes gueten, ente cabines y casamates, ente cámara de máquines y pañoles, abellugu de palangres y tresmallos.

Les marques de superficie son 43º-28,9 N y 5º-01,6 W, puntu a 1,3 milles a 330º del castru de Palu Verde, cerquina Ribeseya.

Tres el fundimientu,merguyadores d'una empresa holandesa de rescate de buques taponaron los estremaos respiraderos y sacaron 178 metros cúbicos de fuelóleo, grases, aceites y otros productos de sentines.

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sábado, diciembre 23, 2006

Escotilla d'entrada a depósitos nel castiellu de popa del Neretva

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Pasiellu na aleta de babor del Neretva. Tien delles portielles per onde puede entrase dientro 'l castiellu de popa

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Barandilles sobre'l castiellu de popa del Neretva

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La hélice del Neretva.

Helice del Neretva al bellume.

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Nel Neretva

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Pala de la helice del Neretva

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Torre y restos del puntal de la seición intermedia del Neretva

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viernes, septiembre 15, 2006

Luchana

Luchana, barcu fundiu a delles milles de la Peña La Deva (Castrillón), el 15 de xineru de 1986. Anguañu xaz a 105 m. de fondura partiu en dos cachos.



El mes de xineru de 1986 foi una prieta dómina pa los mercantes na mar asturiana. En pocos dies tresmanáronse el Luchana, el Castillo de Salas, el Stanley Bay, además de dos pesqueros que foron a pique nes cercanies de Llanes pola mor del mal tiempu.

Una de les hipótesis del naufraxu del Luchana foi, al igual que'l Prestige, los puntos débiles que producense n'una cadarma cuando entemécense aceros nuevos con aceros avieyaos. La resquiebra atribuyose a la derivación de esfuerzos na cadarma provocada por una gran reparación na que se incorporaron a una cadarma vieya partes d'acero nuevo.El Luchana naufragó el 15 de xineru de 1986, con un tripulante muertu y tres desparecios.

Dies dempués dos marineros fallecieron y uno despareció nel fundimientu del cargueru británicu Stanley Bay, a unes ocho milles al norte del Cau de Peñes, n'un llugar averau a onde naufragó el día 15 el Luchana. Dos pesqueros asturianos naufragaron también na mesma selmana, frente a la costa de Llanes , a causa del mal tiempu. Los tripulantes de les dos embarcaciones fueron rescataos. Xunto col Castillo de Salas fueron seis los accidentes graves ocurrios na mariña asturiana nel entamu del añu 1986. Parte del carbón almacenau nes bodegues d'esti buque entamó darréu a espardese pela mar.

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miércoles, septiembre 13, 2006

somarinos nel cantábricu asturianu



Somarín alemán abellugau'n Vigo y requisau al final de la II Guerra Mundial pola Armada Española. Na semeya vese amarráu nel puertu de Cartaxena. Entá sirvió casi dos décades más.



















Fundimientu del somarín republicanu B-6 n'agües del cabu Peñes.





















Somarín C-6. Tres ser bombardeau pela aviación mercenaria alemana n'El Musel a mediaos d'ochobre de 1937 y nun poder reparase les averies producies el 20 d'ochobre de 1937 el comandante fúndelu fuera d'El Musel. En 1948 el CBA fai la so primer intervención reflotando esti somarín. Cuando s'empobinaba pa'l desguace perdió'l remolque y volvió a somerguyase nes agües del Cantábricu.



Somarín C-2. Tresmanose al altor d'Estaca de Vares en 1951, cuando yera remolcau p'Avilés pa ser desguazau.











Cámara de torpedos de proa del C-5

















Somarin republicanu C-5, despareciu el 31 d'Avientu de 1936 a 11 milles al norte de Ribeseya. Meses enantes, n'un enfrentamientu col barcu facista Velasco, foi algamau per una carga de fondura quedando atrapau a 80 m. de fondura mentatu 44 hores. Tres esti tiempu el comandante y la tripulación consiguieron iguar les averies del barcu, salir a superficie y algamar Xixón. Una situación asemeyada descríbese na pelicula alemana "Das Boot", al intentar el somarin alemán protagonista travesar l'Estrechu de Xibraltar.





Fundimientu del somarin republicanu B-6 n'agües averaes al Cabu Peñes en setiembre de 1936 tras enfrentase al remolcador armau facista Galicia.

































Dos somarinos españoles de la Serie A y unu de la Serie B amarraos xuntu al barcu de rescate de somarinos Kanguro nos años 20 de la pasada dómina n'El Musel.



Somarin italianu "Torelli" amarrau nos cais de la Ria d'Avilés. Tres ser perseguiu la nueche del 3 al 4 de xunu de 1942 per hidroaviones británicos según nos rellató un testigu presencial intentó tapecese ente la Peña la Deva y la mariña de Castrillón. Dende equi algamó la Ria d'Aviles, en donde entró a remolque de barcos asturianos. Dempués de pasar 48 hores nel nuesu puertu salió pela nuechi y algamó Santander. Ellí los diplomáticos británicos que les autoridades españoles consiguieron que-y desmontaren dalguna pieza vital y apresaron al so comandante. Misteriosamente el comandante llogró escapar y facese cola pieza necesaria pa poder navegar y algamar les bases de somarinos alemanes de la Bretaña francesa. Al final de la II Guerra Mundial esti barcu acabó sirviendo baxo la bandera de la Marina Imperial Xaponesa.



Na madrugada del 12 de payares de 1943 un Liberator estaunidense del escuadrón VB-103 atacó y fundió a 120 milles al norte de Cabu Peñes al somarín alemán U-508. Na griesca, el somarín algamó col so fueu antiaeriu al bombarderu tirandolu a la mar. Na mañana d'esi mesmu dia otros dos aviones alliaos reconocieron la faza a la gueta del so compañeru. Na posición señalada alcontraron dos manches de combustible separtaes unes 5 milles ente elles.





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Dientru d'un somarín aleman mentantu la I Guerra Mundial Ataque d'un somarin aleman a un pailebot mentantu la I Guerra Mundial



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viernes, junio 23, 2006



Pasiellu na banda de babor del castiellu de popa del Neretva

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